Drama Miroslava Krleže „U agoniji“, u režiji i adaptaciji Ane Đorđević, a u produkciji beogradske agencije „Beo art“, biće izvedena sjutra (utorak), 16. maja, sa početkom u 20 sati, na večernjoj sceni Nikšićkog pozorišta. Ulaznice po cijeni od pet eura su u prodaji na biletarnici Pozorišta, od 10 do 20 sati.  Dodatne informacije možete dobiti posredstvom telefona: 040 213 566 i 068 461 310.

U ovoj, novoj inscenaciji poznate Krležine drame, ispunjenoj drugačijom poetikom i neobičnim rediteljskim rukopisom, detronizirani Lenbach već je izvršio samoubojstvo, a Laura, još umrljana muževljevom krvlju, pokušava s advokatom Križovcem, čovjekom kojeg zaista i do kraja voli, nekako da izađe iz te životne noćne more. Rediteljka Ana Đorđević taj komad nije vidjela kao ‘epsku priču jedne ljubavi’, nego kao dramu ‘u zoru suvremenog doba kakvo danas znamo’.

Riječ je o „predstavi koja ispunjava visoke umjetničke standarde i ne podliježe ukusu publike“. Tom ocjenom je rediteljka Đorđević, objasnila svoj pristup Krležinom djelu kojeg doživljava kao svjetsku klasiku i koji kao takav mora da prođe kroz određeni filter. Ona je uradila je adaptaciju Krležine drame, „odbacivanjem prvog i spajanjem drugog i trećeg čina“. Đorđević je, prema pisanju beogradskih medija, insistirala i na savremenom glumačkom izrazu i temeljnom radu sa glumcima: Marijom Vicković, Radovanom Vujovićem i Brankom Cvejićem.

 

agonija1

"U agoniji" - drugačija poetika Krležine drame

 

Rediteljka naglašava da je „predstava vrlo filmična i dinamična, sa naglašenim trilerskim elementima. U osnovi je dramatična, nesrećna ljubavna priča bazirana na nesporazumu, ali koja krije i druga značenja, prvenstveno pitanje izdaje principa ljudskosti“. Đorđević je navela i da je kao rediteljka stala na stranu ženskog lika koji se ne miri sa pravilima igre.
„Ostali smo u epohi. Nema ni potrebe priču modernizovati, jer period između dva rata je roditelj ovog našeg vremena. Naš sistem vrijednosti je tada rođen. Krleža je istakao ženu kao žrtvu porodičnog nasilja, ali i nasilja od strane ljubavnika i ono što ona treba da shvati jeste da su laži, prevare, izdaja, licemjerje i mahinacije, način na koji funkcioniše svijet najuspešnijih i žena može da bira da igra tu ulogu ili da se odrekne takvog ponašanja", kazala je Đorđević.

Glumac Cvejić je izjavio da je veliki izazov igrati Krležu, koga nema ni na repertoaru beogradskih pozorišta, a više ni u lektiri, dodajući da je još veći izazov to što se cijela ekipa poduhvatila da vaninstitucionalno napravi jednu takvu predstavu.

 

Go to top