Pozorišna publika u Nikšiću imaće priliku da od 3. do 6. februara, u okviru četvorodnevne „Revije predstava“,  odgleda predstave „BeoArt“-a: „Naš sin“, „Da bar nisam žensko“, „Kako sam naučila da vozim“ i „Jazavac pred sudom“. Ulaznice su u prodaji na biletarnici Nikšićkog pozorišta, a cijena za pojedinačne predstave je sedam (7) eura. Ukoliko se odlučite da  kupite set ulaznica, jedna je gratis.

Reviju otvara predstava „Naš sin“ 3. februara, u 20. sati. Tekst i režiju ovog djela potpisuje Patrik Lazić, a uloge tumače: Dragana Varagić, Aleksandar Đinđić,  Amar Ćorović. Premijerno je odigrana  sredinom juna, 2022. godine u „Kući Hartefakt“. Ovaj komad preispituje granice prihvatanja i odbijanja.

U producentskoj najavi navodi se da priča počinje kao stotine drugih porodičnih situacija: „ …Majka, otac i jedan sin. Godinama, možda oduvek, u toj porodici niko nikome nije znao da uputi iskrenu reč. Sada je sin porastao, otišao da živi što dalje, ponekad ih obiđe, jer ih voli, jer su mu potrebni, jer se nada da će ovoga puta doći i ta iskrena reč. Roditelji takođe vole sina, a voleli bi ga još mnogo više, samo kad bi znali u čemu je greška, koji je razlog i ko je krivac što im dete nije „kao sav normalan svet“. Sve bi, dakle, bilo u redu, samo je problem što sin već jeste isti kao normalan svet. Intimistička, iskrena, poetična, duhovita i na trenutke tragična priča o roditeljima koji duboko u sebi ne nalaze načina da prihvate identitet svog gej sina, iako misle da su pokušali sve, ipak ostaju zatočenici uslovljene ljubavi, na koju su jedino spremni. Autorski projekat Patrika Lazića, jednog od najdarovitijih reditelja mlađe generacije, predstavlja ozbiljan umetnički korak dalje – u tekstu koji nastaje iz stvarnosti, spajaju se scene iz svih naših života. “ Predstava je izuzetno prihvaćena od publike. Učestvovala je na prestižnim festivalima, gdje su njeni akteri dobili najveće nagrade.

Drugi dan (4. februara; 20 sati) „Revije predstava ʹBeoArtaʹ“ proteći će u estetici djela Da bar nisam žensko.

Predstava je rađena po tekstu Nine Džuver, u režiji Vladana Đurkovića. U glavnim ulogama igraju Milica Stefanović i Vaja Dujović. Premijerno je izvedena 17. marta, 2024, u „Hartefakt Kući“. Produkcija ističe da ova „priča prikazuje mladu migrantkinju iz Avganistana Zahru u njenom begu ka Evropi. Kroz dva toka radnje prati se Zahrina borba na granici sa krijumčarkom Rahom i paralelno njena borba sa nemilosrdnim imigracionim sistemom koji predstavija službenica Fatima. Sve tri žene su tragički junaci, a Zahra je ona koja ce pokušati da prekine začarani krug nasilja i zlostavljanja žena koji su nažalost svojstveni savremenom dobu.“

„Kako sam naučila da vozim“, Pole Vogel, na repertoaru je u srijedu – 5. februara, u 20 sati.

Uloge tumače Svetozar Cvetković i Marta Bogosavljević. Rediteljka Tara Manić ističe da je ovo predstava o oproštaju, bez svijesti da je nemoguće oprostiti. „Nadam se da ćemo ovom predstavom ljude učiniti budnima i makar malo hrabrijima – mislim da bi to bilo više nego dovoljno u društvu u kome ih činimo osramoćenima i tihima“, ističe rediteljka Manić. I ovaj komad učesvovao je na više festivala i osvojio prve nagrade.

 

 

 

 

 

„Reviju predstava ʹBeoArtaʹ“ zatvoriće najpopularnije djelo Petra Kočića, Jazavac pred sudom, u rediteljskoj postavci Milovana Filipovića, koji zajedno sa Branislav Jerkovićem i Markom Savkovićem igra u predstavi.

 

Kočićevo djelo „Jazavac pred sudom“ iznova oduševljava publiku, a u ovoj adaptaciji, publika će vidjeti simbol prkosa, Davida Štrpca. Ova predstava, koja je dio obavezne školske lektire, ima za cilj da jedno od najvažnijih pripovijetki regionalne i svjetske književnosti, približi mladoj i odrasloj publici, nudeći im savremeni pogled na temu otpora represivnom sistemu.